AstridinAfrika.reismee.nl

Mambo vipi za U-Hollanzi?

Mambo vipi za Hollanzi??

Hi people, na drie weken rond te hebben getourd door Kenia en Tanzania ben ik nu weer op Zanzibar Island aangekomen. Mn groep is gister vertrokken en ik heb nu een paar daagjes ' vrij' . Genoeg te doen ; bij toeval is er het ZIFF, Zanzibar International Film Festival, dus zijn er de hele dag -uiteraard- films te zien! Als er stroom is dan... zat vanmorgen in House of Wonders ontspannen film te kijken tot plots de electricity het begaf.. hmmm, dan maar out for coffee! helaas werkt een koffiezetapparaat ook ni zonder stroom dus noodgedwongen aan de cola. Gelukkig zijn er ook Mzungu-places m'et generator en dus fresh cappucino. lucky me!

geloof dat weer van de hak op de tak spring... sorry zal even op dezelfde tak blijven zitten.

Naast films zijn er s avonds ook verschillende optredens, van artiesten uit heel Afrika. Helemaal leuk. Heb me al paar keer ingevoegd in kringetje met dansende mensen, had gelijk een camera op mn ' tasaba' , omsingeld door de cameraman.. zo in de spotlights haha.. heb ik weer. Dat was de eerste dag... heerlijk gedanst voor het podium.

Toen kwam dag twee... De laatste avond met mn groep, dus met zn allen naar Festival. Op het podium verschenen verschillende mensen uit het publiek die onder luid gejuich wat ' soepele mooves' tentoonstelden. En ja hoor je voelt m aankomen.. Stond ik gewoon even onopvallend te dansen en te praten... hoor ik ineens MZUNGU' gevolgd door iemand van mn groep naar mij wijzend en hup voor ik het wist ging mn arm er met mij vandoor en moest ik het podium op! haha.. daar sta je dan.. naja heb de billen maar even lekker laten drillen! hihi mn 3 minutes of fame. Wel leuk, was even de master' eenmaal off-stage steeds herkend en bedankt.

Zo ook vanmorgen in't hotel. Zou even ontbijtje doen-met slaap nog in mn ooghoeken.... bleek de cameraman in zelfde hotel te zitten.Hij blijkt een documentaire te maken over ZIFF en werkt voor nationaal TVstation... Kort samengevat; kom op televisie! Te grappig ni.

Vanmiddag ga ik nog 2 dansworkshops volgen en dan vertrek ik, denk ik, morgen naar de eastcoast. Dinsdag is het 'Mwaka Kogwa' - lokaal openingsritueel van het 'nieuwe jaar. En ik wil deze ceremonie wel van dichtbij meemaken.Geen idee wat te verwachten, dus daarover later meer! Woensdag vlieg ik weer naar Nairobi om nieuwe groep op te pikken.

Korte terugblik op safari; enkele highlights

Fantastisch om het WKvoetbal; hier in afrika te mogen volgen. Leeft echt enorm en het merendeel kent de spelers van ons elftal beter dan ik. De swahili kranten stonden uiteraard vol over de kanshebber van de worldcup! Met beetje gepuzzel hebben we practisch alle wedstrijden kunnen zien, soms op inimini'tv en andere keer op flatscreen! In ons eigen ORANJEcafe, versierd met crepepaier, balloons en met oranje punch! Zelfs de rijst en aardappels hebben we een kleurtje gegeven. (met dank aan cooki'crew Albert!) In plaats van een-nul, zongen we moja-sifuri en voor de tegenstanders hadden we ook zo onze Swahili-teksten. Jammerrrrrgenoeg 'sisi ni wahindi' = we are the champions niet helemaal kunnen zingen! maar zoals ze hier zeggen Hollanzi is de de 2nd worldcup WINNER! ipv hoe pijnlijk ook de verliezer van de finale, zoals wij dat toch zien.. Tis maar net hoe je het bekijkt. Anyway;

Trots op U-U-Hollanzi!!

Verder bijzondere gamedrives gehad, dat blijft indrukwekkend. Veel jongen gezien dit keer- mini hippo schuilgaand onder groene waterplanten, lionscubs superrrrrlief spelend met elkaar en echt doerakje met mama lioness. Daaranaast zijn er meerdere dieren geweest die ons hun buik toekeerden! Zie je het voor je enrme mannetjesleeuw met pootjes de lucht in op zn rug te krioelen! en tijdens de safari blue van zeer close dolfijnen gespot. Steeds heel eventjes boven water, tot er opeens een op de kop dreef naast onze boot! Te grappig!

Vanaf de campsite nabij de kilimanjaro, deze indrukwekkende berg (hoooooog!) eens goed bekeken. Dit keer met de wetenschap deze in september te gaan beklimmen! Eerste training gehad, longwalk naar waterval op de flanken van de kili. Soms best slippery en pittig, ai en dan ben je nog nie eens op hoogte. Ia wordt nog wat... geestelijke voorbereiding is begonnen! Ca va aller - hakuna shida (naja... hope so)

Tot zover, onmogelijk alles samen te vatten... during the trip weinig tot geen mogelijkheid te ' bloggen' so hier oeten jullie het mee doen ;p

Is de hittegolf in bij jullie alweer overgewaaid, of nog altijd tropische temperaturen. Toch grappig weer- tis hier nl best te doen met zon graadje of 25-30, lekker zeewindje drbij!

Tutaonana Badaaye,

Mabusu Astrid (mama Safari!)

Reacties

Reacties

Ester

Hey As,
Wat een gaaf verhaal. Goed dat je het zo naar
je zin hebt!
Liefs Ester

Charlotte

Ha Assie!

Haha! Dus ook in Oost-Afrika wordt er weer lekker gedanst. Leuk! Klinkt leuk joh, dat festival.

Hoe was het met je bruidskoppel? Nog leuke dingen kunnen regelen?

Gaaaaaaaaaaaf van die dolfijnen! Echt het allerleukste van de Safari Blue vind ik dat.

Hey, ik mis iets geloof ik...niet één woord over shoppen??? Huh? What's going on? Of komt dat trip twee? Eerst kijken, dan kopen? Ik kwam vdg weer allerlei Afrikaanse slippers tegen...blijft leuk! Heb ze maar weer eens aangedaan (en nu pijn aan mn voeten...hihi).

Heel veel plezier met je workshops en tot het volgende verhaal!

Busu,

Charlotte

Janny

Hallo Astrid,
Fijn dat je zo"nleuke groep had .Volgens mij ben je weer erg enthousiast.Hier alles o k ,ook al is het nog steeds tropisch warm.Maar na vandaag zal het afkoelen met hier en daar een bui.Ben benieuwd.
Ik hoop dat je nieuwe groep met pubers ook enthousiast is,aan jou zal het niet liggen.
Liefs Janny en Han.

Jacqueline

Wat fijn fijn! Mooi om te lezen :)
Enne, de echte conditie-drill komt toch in augustus???! Op het o-zo-mooie-Nederlandse eiland ;)
Tot dan! X

Inge

Hey Astrid,

Wat leuk om je verhaal te lezen. Volgens mij vermaak je je daar uitstekent en zit je met je nieuwe fulltimebaan helemaal op je plek. Hopelijk kun je blijven genieten tussen het harde werken door.

Liefs!

Suus

Dikke knuffel vanuit Nederland,

Have fun! Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!