AstridinAfrika.reismee.nl

tout est tranquille... maintenant!!

Hallo allemaal,

Hoe gaat het in het koude Nederland, heb begrepen dat het kwik weer onder nul is... ga ik een elfstedentocht missen??? alhoewel missen... J,adore le soleil :D

Hier is inmiddels de rust wedergekeerd. Heb de dansreis met succes afgerond. In de laatste week nog een bezoek gebracht aan Kafountine, aan een Guinnee'feest. Wat inhoud dat alle vrouwen zich verzamelden en zich van hun beste kant hebben laten zien, al dansend en wel. Uiteraard hebben wij toubabs ook een tipje van ons reportoire laten zien... de Tiriba! Nou werkelijk waar het applaus en gejuich was overweldigend... we vlogen de lucht in en werden na afloop bestormd en bedankt... Fantastisch!! Echt hele bijzondere ervaring...

De dansreis hebben we afgeloten met een presentatie van de dansen die we geleerd hebben, de Tiriba, Dundunba en de Sinteh! Nou.... ik ben trots , en zo onze toeschouwers! Heerlijk om op de stenen vloer te stuiteren in plaats van te ploeteren in het zand. En de jongens... zoveel energie!!! het was echt een heel spektakel. Wounouwali Dounia Percussion. Geweldig.

Vrijdag de groep teruggebracht naar de luchthaven in Banjul, 3uur hobbelen. De heenreis verliep voorspoedig itt tot juist ja de terugweg. Had echt gruwelijke maagkrampen, en tsja de auto heeft regelmatig een soort van noodstop voor me moeten maken :(( bluh... geen idee, miss toch iets verkeerds gegeten of... misschien is mn overdadig eten van de heeeeeerlijke grapefruits hier me te veel geworden! Maja moet toch mn naam madame pomplemousse' ook eer aandoen. Bij nader inzien.. is 3/4 per dag toch wel wat veel en doe ik nu aan gehele onthouding van de pomplemousse. Papaya is vriendelijker voor de maag, en ook errrrug sweet!

Na een dagje bedlegerig te zijn en in de namiddag lekker op strand te hebben gezeten, is buikje weer rustig en komt mn eetlust ook langzaam weer terug. Vandaag is het zondag, dimanche le jour de toubab! Jacqueline, een vd dansgroep, is nog week extra hier en dus zijn we nu samen in Kafountine! We hebben zowaar cola l'ight kunnen drinken en.... een broodje kaas gegeten. Helaas was de pain complet' toch errug wit, en de kaas meer frans schimmelkaasje, maar het idee was er. Onze Afrikaanse metgezellen prefereerden toch echt een plat de riz, mais non c'est dimanche.. kaas eten dus. We gaan zo nog op zoek naar yoghurt.. insjallah.. lijkt me zoo heerlijk! Vanavond pizzaaaa ook lekker decadent *in verhouding met african meal van gister -aardappel-tomate-ei-mayo wat overigens ook heeeerlijk was, ma een vijfde van deze pizzaprice* maja het is maar 'e'en keer zondag in de week toch... hmmmm

Well c'est comme ca.. morgen sluit ik mn verblijf in Abene af, met de groep en plat senegalais. en vertrek dinsdag naar Gambie met Issiaga. We gaan samen naar Mali reizen, om daar in Segou begin februari naar een groots festival te gaan. Onderweg zullen we in Kayes *heetste stad van afrika* ik denk ;e;en nachtje slapen, dorpjes Kitaen Kati bezoeken en natuurlijk ons onderdompelen in Bamako!Justine en Bouba staatgaan de dezelfde route doen, dus we gaan zeker meeten! hoe verder... on va voir... to be continued!Tot in Mali !!!

Tot zover, YakossiYakossi, Wontanara

Salutations de Senegal

Reacties

Reacties

bartman

jeetje wat een verhalen, had de rest ook gelezen en ja hoor azzy is weer helemaal in dr element zo te zien/lezen!mooi dat t met je groep ook allemaal lekker gelopen is. hier in t mooie assen is alles goed, have fun as!

x x

lily

Prachtige foto's lieverd, en een stralende man en een stralende jij! Krijg echt afrika-heimwee op deze manier, maar wens je enorm veel plezier, liefde, kracht en swing!!! En ik denk na al die geleerde dansen dat ik maar bij jou op les ga, als je weer terug bent!!!
;-) Dag schat, dikke zoen en knuffel van mij, Lily

liesbet uit België

Hey vrolijke en uitbundige levensgenietster,

Heerlijk om je verschillende belevenissen in Senegal en Gambië zo meteen na het gebeuren te kunnen lezen...
Moet ik niet wachten tot we elkaar nog eens in een kwartiertje tijd bij 'n workshop in Brussel of in Nl. spreken... Het lijkt je allemaal op het lijf geschreven weet je. Ben nu weekjeterug uit Dakar en het helpt wel om je zo te zien stralen op foto, om over de dansen te lezen en jullie optredens als toubab in de festiviteiten van ginder of over je bijnaam madame pamplemousse, mij noemden ze Liesbet water (omdat k meestal water verkoos boven cola of iets anders).
Het is echt een beetje meereizen en daar nog wat verblijven dankzij je verhalen en foto's. Veel plezier nog, een goede trip naar Mali en tot ik je weer lees,
Ben Justine twee keer tegengekomen, benieuwd waar jullie elkaar in Mali weer zullen ontmoeten-
daag,
xx!
Liesbet

diana

Hallo Astrid,

Wat een leuke foto s en ja hij ziet er wel heel stralend uit net als jij .Volgens mij heb je het uitstekend naar je zin en geniet in Mali ben benieuwd naar je avonturen aldaar. Mijn werkdag gaat nu weer beginnen.

Liefs Diana

Zus

Hey zussie,

leuk om je belevenissen zo te kunnen volgen:). Het is hier idd koud, heb ik aan den lijve ondervonden:). Eergisteren teruggekomen uit Azië en die 30 graden verschil merk je;). Heel verstandig dus om reis voort te zetten tot verder in voorjaar;). Geniet ervan!

liefs Zus

MOUSTAPHA

DAG ASTRID,
HET IS IJSKOUD IN NEDERLAND MAAR HET IS GEEN REGEN. DUS CA VA.
IK BEN HEEL ERG BLIJ DAT JE ZO VEEL PLEZIER HEBT GEHAD IN SENEGAL\GAMBIA.
LEUK HOOR................
VEEL PLEZIER NOG EN TOT BINNENKORT.

GROETJES
TAPHA

Charlotte

Hey chica!

Wat een enthousiasme! Heerlijk! Volgens mij ben je echt weer totally in love...En zo te lezen gaat het allemaal goed dus geniet er lekker van! Leuk ook dat jullie samen naar Mali gaan! Fijn.

Hier is het vandaag wel heel erg koud...brrr! Gewoon kouder dan in Winterberg waar ik twee dagen ben gaan skieen met Floris. Ook leuk trouwens, zelfs zonder zon! ;-)

Leuk om je foto's te zien! Krijg ik nog meer beeld bij al je verhalen.

Lieve As, enjoy!!!

Kus, Charlotte

Josta

Ha Assie!
Alvast wel gemerkt dat ik thuis nog (steeds!!!) geen internet heb.. Hoe issie? Gaat heel lekker als ik het zo lees! En de foto's zien er ook super uit.
Hier alles ok. De verhuizing is helemaal goed gegaan en we zijn totally happy in ons 'kasteel'. Lees je ook je hotmail? Ga ik daar wat uitgebreider in op de zaken.
Geniet ervan (maar das natuurlijk overbodig, dat lukt helemaal :-) )
Mis je natuurlijk wel een beetje..................BOEL!
X

Miriam

Hoi Astrid,

wat een leuk avontuur en prachtige foto's, wat een kleuren!! Ik neem aan dat de kiekjes met jou alleen en een mooie gekleurde man, jij en je lover zijn? leuke jongen, hoor!!
Succes met je reis en veel plezier bij het festival.

groetjes miriam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!