AstridinAfrika.reismee.nl

hart in vuur en vlam!!!

Mn prachtige haardos ligt inmiddels alweer in de prullebak... hihi het was zo veel dat ik hoofie niet lekker mee kon zwaaien met dansen. En wie me een beetje kent weet dat ik dat graaaaag doe! hihi. Was te zwaar, te veel -met twee handen niet bij elkaar te krijgen gewoon!- dus ben dr lekker twee uur voor gaan zitten om het erweer uit te frutten.... c\est dommage! ma ben voort eerst happy met mn weelderige blonde bosje hihi.

Inmiddels heb ik kroost van vier dames.. en heb het zelf ook hardstikke naar mn zin. Het zijn leuke gezellige meiden en we dansen er lekker op los.. Lekker klein clubje, en gaat eigenlijk gewoon gesmeerd! aiaiai... ben in mn hoofd alweer nieuwe plannen aan het maken :D

Gisteren hebben we Katack bezocht, een inimini dorpje wat nix heeft maar wel een groooots feest weet te organiseren waar het hele dorp, van jong tot vieux voor uitkomt! De Koumpo is uit de bossen gekomen- een van de mysteries van afrique! en wij hebben de ceremonie bijgewoond. Ik werd aan de hand genomen door Ibrahima en van de localen daar gehele tijd de dames aan de overkant uitgedaagd en om de koumpo heen gedanst.. *iets inkostuum van gras!* Fantastisch om dit hele spectakel zo mee te maken.... wat een energie, gingen wel 3uur door!!

Begin al aardig in te burgeren in afrikaanse leventje...savonds lekker zitten en zingen om kampvuur. *iemand nog suggesties voor enigszins leuke NL liedjes?? hoofdschoudersknie en teen tot nu toe meest succesvol!*Laatst palmwijn gedronken op strand.. zat ietwat raar smaakje aan.. bleek uit can dieselte koemn.. tsjaa ach naja.Maar geef de voorkeur aan baobabsap... wat meer op een smoothie lijkt en lekker zoet is.

Verder vanmiddag met eenvissersbootje naar Kafountine gevaren... leek me aardig degelijk, maar mn buikheeft zich meermalen omgedraaid! met andere woorden, wij toubabdames zaten gillend en giechelend in de boot en de kapteinkeek ons aan... als of we beetje tetu waren! Aangekomen in de vissershaven... rondgedwaald tussen kraampjes waar heeeeel veel en dan bedoel ik echt heel veel vis, te drogen lag! In hutjes werd deze gerookt en deze waren dus ook zwart vant roet... Na vel handen geschud te hebben en in mn beste Susu contact te hebben gemaakt met de vissers daar, hapje gegeten in een van de hutjes! ik bedoel restaurants. Na dit heerlijke maaltje... uhm even om me heen gekeken en vervolgens naar buiten gevlucht! hihi... wil niet zeggen dat ik bang ben voor... maar zat echt zo\n enorme spin achter me op ooghoogte, dat ik onmogelijk kom blijven zitten. Later bleek op practisch iedere centimeter zon lieverd te zitten.... huge! met van die dikke poten....

Nee dan heb ik toch liever gewoon een kikker tussen mn kleren :p Kastjes doen we niet aan, dus heb *soms* stapeltjes kleren op de grond liggen... tja en soms vind je daar een glibberig lief kikkertje tussen... hakuna matata. Maaar! er zijn ook andere beesje die je niet ziet maar er wel zijn! Ik dacht laatst een beetje paranoia te worden, omdat ik meende dat er een gat in mn onderbroekie geknabbeld was.... Blijkt er dus gewoon een diertje te zijn dat mn Marlies Dekkers heeft aangevreten! de schurk!! Tsja wat doen we dr aan... ne rien!

Tot slot zal ik nog even mn titel toelichten... waar jullie natuurlijk allemaal nieuwsgierig naar zijn!! hihi Ja..... Met Issiaga.en mij!gaat allesecht goed :D Voel me helemaal happy en geniet lekker van alles om me heen. Iss is ook de proffeseur de danse, en dat gaat ook helemaal prima! Veel energie, power en lol! De groep begeleid, wat betekent dat wij als vijf dames, muzikaal begeleid worden door minimaal 7 instumenten en daarnaast nog hel wat toeschouwers'aanbidders hebben!

Maar dat was -helaas- niet waar ik op doelde met mn titel! Er is geen electriciteit op ons kamertje dus verlichten we deze-hoe romantisch- met een kaars. Van een collega had ik als cadeautje en leuke kaarsenhouder gekregen.. in de vorm van een hart!!! Erg leuk en praktisch.. maar deze is dus in vlammen opgegaan! Na een dutje.. was ik weer naar buiten gegaan.. en tot ik terugkwam en Iss nog lag te slapen... bleek de kaars helemaal opgebrand, ingestort te zijn en vlam te hebben gevat!... gelukkig was mijn timing perfect *wil er echt niet aan denken hoe het anders had kunnen aflopen* en had ik water bij de hand. Even overwogen op dat beste actie was *met mn BHVervaring* en geblust.. Enorme steekvlam en daarna alleen smeulend plastic.,.... pfoooeeew wel even schrikken hoor! en ben me weer extra bewust van de gevaren van vuur! dus neee.... moeders dat gebeurd geen tweede keer! Eind goed al goed, dieu bedankt!

Heb nu mn Engeltje *thanxx Ing* ook in de deuropening gehangen... pour protection!

Goed tot zover... tis alweer 19u time to go back! visballetjes op het menu...

vlgd fotos.. insjallah! grande bisou en de groetjesss daar.

Reacties

Reacties

Charlotte

Hoi!

Wat een leuk begin van de week, met weer een mooi verhaal uit Senegal! Wat klinkt dat goed allemaal. Volgens mij geniet je volop en kun je het niet meer naar je zin hebben dan je nu hebt. Goed zo! Voel heel goed wat jij moet voelen als het om Afrika gaat. Heb enorm veel zin om ook weer die kant op te gaan, maar geloof dat dat er nog even niet in zit. Maar ach, je weet nooit hoe het ineens allemaal loopt dus ik blijf dromen!

Jee wat een verhaal joh van die kaars! En Issiaga sliep gewoon door? Daar moet je idd maar niet te lang over nadenken...hou het maar gewoon bij je eigen hart in vuur en vlam...;-) Lijkt me beter.

Je hebt toch wel een fotootje van je haar neem ik aan? Wil het namelijk wel nog even zien!

Lieve As, (haha, ook wel een heel mooie toepasselijk naam nu voor jou, naar aanleiding van het kaarsverhaal!) heel veel plezier weer daar!

Dikke kus!

Elzelien

He je moet me toch even precies uitleggen wat je doet met dans....heb het nog niet helemaal door. sta je de hele dag te swingen of om de dag of nou ja......tell me more. En als je terug komt kunt je mij misschien wel een privelesje afrikaans geven....nou ja prive weet misschien nog wel meer gegaardigden die een cursusje willen doen.

leuke verhalen!!! erg leuk om te lezen.

Janny

Lieve Astrid,
Ik zou die Engel nog maar eens bedanken en bij je houden na dat hart in vuur en vlam avontuur.!En inderdaad maar niet meer doen zo.
Fijn dat het allemaal goed verloopt en ook leuk is.Hoop je donderdag weer even te spreken.
Liefs Janny.

Miriam

hoi astrid,

nou dat was wel weer een avontuur zeg! \van warmte kan ik me op dit moment nog geen goede voorstelling maken gezien het weer hier. Al hoewel.....ook erg knus en warm met sjoerd op de bank;D
Heb je nog wat leuke foto's met jou en je lover? lijkt hij een beetje op djimon?

Groetjes miriam

ronald smidt met dt uit diever

Lekker ding bevalt het daar ? Bij ons is het nu min tien,bij de hutsies en toetsies is het vast warmer.
ha ha ,ik hoop dat je het naar je zin hebt.
Dikke kus Ronald.
Ik stuur dit bericht via bob

henk riemersma

Astrid,

Als je verhalen allemaal zo lees, begin ik me steeds meer af te vragen of je ooit weer terug keert naar Nederland.
Je vermaakt je opper best.

Blijf genieten van je reis en je avontuur!!

Groet, Henk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!