AstridinAfrika.reismee.nl

Tout est tres bien ici ...

Hallo tout le monde!!!

BONNE ANNEE EN BON SANTE. IK dacht even heel technisch met USB in paar tellen verhaal op blog te plaatsen; maar mooi dt mn blog nie mee werkt à oke of ik het niet snap::: Je vous desole; parce que mn toetsenbord antiek is en ik nu al kramp in mn vingers heb van typen en om het de toubab :blankae: gemakkelijk te maken hebben we de leestekens verstopt onder andere tekens:::: suces met de ontcijfering ik ga gewoon taftaf een update geven van mn belevenissen ici:

Maar er is inmiddels al bijna twee week voorbij gevlogen en ieder minuut doe ik zoveel nieuwe inrukken op dat ik ni zo weet waa ik moet beginnen::: Mn ontvangst was fantastich met veel muziek; dans; gelach en geknuffel: Echt bijzonder op een plek te komen; en alle mnsen weer te zien!!! De eerste week heb ik samengewoond met13 man::: dat betekent veel muziek; gelach en andacht§ Ik wordt op handen gedragen en als ik niet uitkijk gaan we de was voor ,me doen: Maar voel me dr helemaal thuis: Slaap op matje van 1.5mm; geen electriciteit; water halan bi de put en verder is alles op een long walk afstand::: maaak heeeeel wat kilometers op een dag: Onderweg socializen; ach en zo kmenwe d dagen pri,ma dor; met dutje in de middag als ik omval vande hitte!te moe ben: Het is hier eeeeecht HOT; no snow wel veeel stof: Heerlijk genieten vqn he zonnetje; en rondbanjeren op mn flipflops:

Maar ja in deze hitte moet er ook gedanst worden:::: en dat is hard zwerken: Heb les gehad van Ouseyne een van mn roomie s: Pfoooeeew; nix rustig aan beginnen; en eerst het vetenwerk en dan de armen drbij; gewon werken aan perfectie en alles tegelijk: en::: nee niet een dans gewoon gelijk drie! heerlijk; kom maar op: s avonds op het festival::: gelijk in paktijk gebrcht: slik: Groots festival in Abene; metgeweldig sfeertje en om de haverklap een die het podium opduikt en uit het niets helemaal los gaat1 kippenvel: wat een energie: spel en gemeenschap: Zover ben ik nog nietr; doe gewoon op zn toubabs wat passen enduik dr weer af maja petit a petit he::: moet ergens beginnen:

Inmiddels heb ik er een dagtou van 21uur op zitten naar Dakar; waavan we 7 ur hebben moeten wachten bij de pond in Gabia tot ook nze auto naar de overkant kwam:::: werkelijk è uur; en we hebben het over zon 300 meter overtocht11 Ik dacht natuurlijk allang dat we onz oto gemist hadden; en dat deze met al mn spullen nderweg was naar dakar... zonder ons!Gelukkig was iss zeker vqn niet::: en daar kwam onze gammele wagen naar e overkant: Niet dat ik me een moment verveeld heb hoor; zoveel bedrijvigheid... denk aan paracetamolverkopers op straat; frisdrankverkopers die dor continu lawaai te klikken met hun blikjes hopen dat z de aandacht krijgfen:: vrouwen met stappels stoffen op hun hoofd; aanstekerverkopers::: je kan het z gek niet bedenken of ze lopen er mee rond:

De tocht in de 7place ! juist ja met 7 plaatsen! wat iets te ruim uitgedrukt is:: heb opgevouwen achter in de oto gezeten en al cruisend; hobbels en bobbels ontwijkend 'of niet' ; zo nu en dan tegen plafond gelanceerd; stofhappend het Noorden van senegal beeikt: Paar keer overstappen; en uiteindelijk na middernacht Dakar bereikt: kopje toubabcafe gdronken !snact gaat leven daar gewoon door! en door taxi naar Cheikh gebracht: Justine was ook net goed en wel aangekomen en samlen hebben we de afgelopen twee dagen doorgebracht: Erg gezellig; en relaxed; en dat in dze bigbig city: Ook echt tof dat er zoveel.voor mij. bekende nederlmmnders daar rondlopen:::

Vanmorgen in alle vroegte aangekomen in Mbour; bij Nago; Mon grand!!! Ook weer geweldig hier in zijn huis te zijn en nu dus in Senegal te dansen: Vanmorgen twee uur les gehad met twee duitse meiden; Er wordt echt een zwaar beroep gedaan op mn talenknobbel:: Frans; ngels; Duits Susu; Wolof Mandingue; en soms gooi ik automatisch wat swahili in wat dan hier weer niemand begrijpt... acht ja:: maakt het uit:

Zojuist heeft hier naast mij op straat !lees zand! een DuDunbaspectakel plaats gevonden: All Guinne:ers !als Issiaga! dagen mekaar dan urenlang uit op een dans! Ben dan toch niet zo:n held om te midden van zoveel mensen af te gaan::: insjallah:: ooit!!!

Gooooeeeeed tot zover! Tis zo donker als.. de nacht hier:: ga mn mannetje maar weer eens opzoeken: Morgen nog djebe en SABAR dansenn bij Nago::: I love it; en de volgene dag op weg naar Gambie: Vrijdag haal ik mn groep op en::: begint mn dansreis:

Nee; echt heeeel relaxed; als in veel tijd; is het niet: Vermaak me te goed; om even niks te doen::: Dagen vliegen ook gewoon voorbij met d alldaagse dingen; eten; slapen en lopen:: maaar ik hoop dat Abene binnenkort ook weer in de lucht is §internetverbinding heeft§ dan plaats ik weer een story en lees alle leuke krabbels: Inouwalie daarvoor of Djeredjef op zn wolofs: erg leuk om te lezen:

Geniet van mooie winterweer in ons kouwekikkerlandje en tot blogs ! Legui legui !

Grande bisou... Astrid; ook wel bekend als Mariama of *Az mata*azz*

Reacties

Reacties

Alie

leuk om te lezen! Doe je de groeten aan Cheikh?

Suus

Bon dia, echt super leuk op al je verhalen te volgen. Geniet er lekker van en een dikke knuf vanuit St
Maarten

Charlotte

Ohw ohw ohwwwww...!!!!! Ik krijg de kriebels en wil ook weg! Klinkt echt fantastisch en je bent er alweer helemaal ingedoken lees ik. Leuk!

Ik zit gewoon op mn werk en moet maar weer eens aan de slag, maar vond het een leuke afwisseling om je verhaal even te lezen! (Lees: om de dag mee te beginnen, laat ik eens iets nuttigs gaan doen!).

Have fun!

X

Esther & Wouter

meis,
dat klinkt echt goed maar super zwaar...geweldig!
Iets anders dan de carnaval die hier weer in aantocht is! De aller beste wensen voor jou, bedankt voor je geweldig mooie kaart!
Vertel je in het volgende verhaal ook nog even of je lover daar nog ergens is?? ben vooral niet nieuwsgierig! Dikke kus

Ingrid

De punten zijn uitroeptekens :) Goed om te lezen dat je het weer helemaal naar je zin hebt! Xxx

noella das

Wow Wow!

Astrid is lekker bezig. Wat een mooie foto van je met die vlechtjes en die Hollandse blauwe ogen.

Op zoek naar de Touba én de Toubab in jezelf zo te horen, check de woordspeling.

Nou, drink af en toe een bakkie café touba op mij!

Ik ben snipverkouden maar heb het wel naar mijn zin hier, gelukkig schijnt mijn zonnetje nog van binnen.

Kussssssssssss,

Noëlla
Ps.Wanneer kom je eigenlijk terug?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!