AstridinAfrika.reismee.nl

Nog éééén dagje...

Aaaaghh... time flies dus morgen vlieg ik mee naar Afrika :D

Na ruim twee weken 'vrij' te zijn geweest, staat het dan morgen echt te gebeuren... Dan stap ik van de wondere witte wereld over naar magisch Afrika. Errug spannend hoor, voel nu al heel anders dan 'anders'. Het idee voor zo'n 'lange' tijd afscheid te nemen van mn vertrouwde veilige leventje hier, en in het onbekende te duiken naaah... dat brengt wel even wat onderbuikgevoelens naar boven, maja dat hoort erbij! Ben nu wel echt klaar voor vertrek...

Woensdag 9 december heb ik 'in style' afscheid genomen van mn werk. Met mooie woorden van collega's, Senegalees eten!! met de bewoners en natuurlijk Afrikaanse dans ;-)! Fantastisch :D Vond een heel bijzondere dag, echt een hele móóie, eigen afsluiting van.

Gevolgd door 2wk, regelzaken -verzekeringen, abonnementen stopzetten, subsidies aanvragen, onderhuur'stress :$, inentingen halen, tandartsbezoekje etc,Nu nog even mn otootje schorsen en dan istklaar.Tussendoor heb ik natuurlijk hééérlijk gelaxed, lekker uitgeslapen en gesocialized... pole pole, danka danka

Op het laatste moment er toch nog een 'Goodbye-kaas-party' ingegooid.. en al mn beste vriendjes waren er gewoon:D Super, ouderwets gezelli... Anderen ook nog één keer gezien of gesproken, dus heballes met zorg en aandacht afgesloten... en kan nu gewoon gaaaaaaan!

Inmiddels tas gepakt, 15 kg schoon aan de haak! nou das niet gek al zeg ik het zelf, maar mag 25kg mee.. vlieg nl comfortclass (laatste plaats vliegtuig!) Dus de ruimte de ik nog had (?) o.a aangevuld metchocola(snel opeten anders smelt het;-) en kerststol.a 700gram-kan makkelijk.

Vanavond kerst'avondmaal bijzus in Amsterdam, en morgen in alle rust naar Schiphol! En dan maar hopen dathet vliegtuig de lucht in kan... Insjallah!

Geen sneeuw, kou en glijpartijen meer voor mij... ik wandel straks lekker met mn slippertjes overstoffige zandweggetjes of droom weg bij de heldere sterrenhemel...Ik verlangnu naar de Afrikaanse lucht, de zon, de rust en de levendigheid.... maar er zal ook vast een tijd komen dat ik met weemoed terugdenk aan water uit de kraan drinken, slapen in mn eigen bedje, gewoon lekker ópde wc zítten, mn tijgers kriebelen en ... jullie allemaal!!!Tegen die tijd -of gewoon nog even later- boek ik mn vlucht terug..and fly back home...

Maar zover.... is het nog lange ni ;-)

Iedereen hele fijne feestdagen gewenst! Geniet ervan en tot krabbels.. of babbels.

Post' kennen ze dan niet in Abene, maar wel internet en bellen kan ook

Cool
To be continued..

Reacties

Reacties

Sylvia

O ik ben jaloers op je! Lekker naar de warmte en genieten van de geuren en kleuren en lekker dansen en muziek maken.... Als het anders was gelopen hadden we vandaag de aftrap van DemCom meegemaakt.
Geniet met volle teugen, je bent er helemaal klaar voor lees ik. Goeie vlucht en tot later. Syl xxx

Nathalie

Hey Az,

Alweer 5 jaar geleden waren wij samen in Afrika en wat voor avontuur ga je nu tegemoet!!!
Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Geniet van alle geuren, kleuren, omgeving, en vooral de mensen!!!! Ik kom af en toe eens kijken, ben benieuwd hoe het met je gaat daar.

Liefs Nathalie

Ingrid

De appeltaart van je paps achter mijn kiezen, gelukkig kon ik je persoonlijk nog even een goede reis wensen! Succes met de laatste waarschijnlijk nog wel gestreste uurtjes :) Dikke kus Ingrid

Katelijne

Lieve Assie,
Hier hou ik wel van, mensen die bedenken wat ze echt willen en daarvoor gaan! Heel veel plezier met deze onvergetelijke ervaring! Tot ooit ;-)
Liefs Katelijne

Cheikh

Lieve Astrid,
Eindelijk is het bijna zo ver!!!!!!!!!!!!Wat spannend ja allemaal.Maar goed,goeie reis en vooral heel veel plezier daar en wie weet misschien komen we daar elkaar tegen.
One blessin love and Jah guide
Cheikh

miriam

HOi Astrid,

had je net een mailtje gestuurd voor dat ik dit berichtje las ;D wordt wel even wennen daar in afrika, zo vergeleken met hoe het hier nu is. Maar ook wel beter zo, je vertrekt naar betere oorden. Kan me wel voorstellen dat je de kriebels krijgt, had ik ook voordat ik ging reizen. Zo van:"waar ben ik nou mee bezig, ik zou nu nog terug kunnen."Ha, Ha. ALs je er eenmaal bent dan valt alles op zijn plek endan is het oke.
Dus tot schrijfs/ mails en uiteindelijk?! nog een keer tot weerziens?!

groetjes Miriam ;D

alie

Leuk dat we mee kunnen leven via deze pagina. Maak er wat moois van Astrid! En als je lang blijft kom k je opzoeken :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!