AstridinAfrika.reismee.nl

Eindelijk samen Samen!

Eindelijk samen Samen!!

Zaterdagochtend vrooooeeeg in de auto gestapt en door m'n lieve paps en mams naar Schiphol gebracht. De bekende weg inmiddels, parkeren bij KAAS, inchecken, koffie en door! Koop altijd nog even een boek om extra mee te kunnen smokkelen in de bagage ;-) Maja heb daar eigenlijk nooit problemen mee. Had nu ietwat overgewicht, maar ya pas de probleme. Mn rugtas is niet gewogen en dat is maar goed ook ;-) En dit keer heb ik ook mn eigen hoofdkussen meegenomen (jeetje wat een feest is dat!) Al met al dus goed bepakt en bezakt op pad! Rechtstreekse vlucht.. en 6 uurtjes later stap je uit in compleet andere maar vertrouwde wereld... blijft bizar.

Issiaga was natuurlijk daar om mij op te halen, heeel fijn eindelijk weer samen te zijn. Samen Samen! Mamoudou(tailleur) was ook gezellig meegekomen. Het duurde niet lang voor ik weer wist wáár ik was... Gambia had net goed en wel verkiezingen gehad (en de zittende president had uiteraard gewonnen?) maar daardoor was er extra militaire patrouille op straat. En zoals altijd willen zij graag een centje bijverdienen. Wat is er nou makkelijker dan mensen aanhouden in je uniform, jong als bent en behangen met enorm geweer?? En ja hoor probleem gevonden.. de brandblusser was wél aanwezig in de auto maar volgens deze jongeman níet werkzaam oid... Helaas doorrijden is niet mogelijk. Aaagh... Conclusie laaaaang wachten, tas opmaken?, wat gevulde handdrukkingen... nog meer geduld en uiteindelijk toestemming om door te rijden. Mooi, want zo konden we toch nog op tijd de grens passeren. Eindelijk; We zijn er weer! Senegal!

En ik viel gelijk in de prijzen... vanavond was het minifestival en Dounia Percussion stond op het programma! Hahaa niks bijkomen van lange reisdag. Gelijk door naar festivalterrein. Aldaar begroet door vele vrienden en bekenden. Maja het is pikkedonker met her en der een verblindend lichtje, dus zie dan maars te ontcijferen wie je voor je hebt. Een aantal natuurlijk onmiskenbaar, maar die enthousiaste anderen??? Liep natuurlijk ook nog wat verdwaasd rond te dwalen.. me realiserende dat ik er nu gewoon weer ben, ineens! Rare gewaarwording deze eerste avond en weer'zien' van velen. Het optreden was werkelijk spectaculair. De jongens hebben hard gewerkt en heerlijk om weer de rush van de muziek te voelen en het publiek uitzinnig at podium op te zien vliegen! Feestje! Na afloop linea recta naar huis! .. en daar was m'n eigen kussen...

Iss heeft een heeeerlijk huis geregeld voor onze tijd hier. Mét bed! (echt matras!), douche (emmers koud water dat wel) en toilet dans l'interieur en last but not least... een keuken! Zo'n heerlijke luxe is dat, we hebben zelfs een gasfles. Jammer dat de kraan geen water geeft, maar daar biedt de emmer gelijk weer oplossing voor. Even dus iiiets meer luxe en privacy dan ons mooie blauwe huisje ons te bieden had. Nou ik vind het genieten. S' avonds(smiddag en sochtends) lekker languit op het buiten bed.. kaarsje aan en relaxen! Moest zeker de eerste dagen nog een enorme omschakeling verwerken, waarbij vooral de zon een nogal overheersende invloed had. Het fijne is dat ik me d'r lekker aan kon overgeven. Time to relax nou. En Iss zorgt nog beter voor me dan ooit tevoren, dus mij hoor je echt ni klagen!

Ik ben zo goed als gewend aan het leven ín en om het huis.. iedere avond wandelt er een rat vrolijk over de boven'verdieping'. En zo lang hij boven blijft vind ik het prima. Ook heb ik maar vrede gesloten met de mega-spinnen die overal opduiken, met name ‘s avonds als hun oogjes oplichten wanneer ik met mn koplamp dapper de wc kom bezoeken. Ze hebben nog net geen haren, maar lekker is anders. De deal is dat zij de muggen vangen en dan zal ik (Iss ;) ze niet platslaan. Verder zijn onverwachte aanvallen en bewegingen verboden... Ik hoop dat ze zich aan de afspraak houden??? Daarnaast hadden we gister minder prettig bezoek van een veel te grote kakkerlak. Die dingen vind ik wel zo smerig, dus die moeten we nog zien om te leggen. Slimgenoeg (en yek!) schieten die wel alle kanten op als je eraan komt. (Ik heb een vrij levendige herinnering aan een exemplaar in mn broek op de horrorboot vanaf Timboektoe) Wordt vervolgd..

Buiten daarentegen beginnen de vlinders weer te komen. Heb al een aantal prachtige grote kleurrijke fladderaars kunnen bewonderen die onze bloemetjes aandoen. De vogels strijken zo aan het einde van de dag neer op zoek naar voedsel of om hun nest mee te bouwen (hebben wevertjes in de boom boven ons tuinbed!). En zowaar heb ik al een neushoornvogel'achtige gespot met prachtige grote oranje snavel en en specht horen en zien tikken. Ik waan me dus weer in een natuurfilm... heerlijk.

Mami komt ons dagelijks een paar uurtjes helpen met dealledaagse werkzaamheden. Eten koken, afwassen en wassen ed. Zij blij, wij blij! Het leek me eerst wat overdreven, maar moet toegeven dat heeel prettig is. Denk dat ik zeker anders ook de rijst niet eerst gewassen had bijvoorbeeld, en laat staan dat ik weet hoe ik een volledige vis moet ontleden en grillen. Mami doet de lunch en wij het avond eten, beter want zo kunnen we het groentelevel hoog houden, en deze vitamientjes heeft ze nodig!

Ik word op handen gedragen, door iedereen te goed verzorgd en voel me uitermate gelukkig weer bij Issiaga te zijn. Tout vas bien passer, c'est sur! A la prochaine...

Grande bisou,

Ons!

Reacties

Reacties

Josta

Was net ingelogd op mn hotmail om je te mailen toen ik dit bericht in mn inbox zag staan. Fijn dat je goed bent aangekomen en lekker aant genieten bent van/met je mannetje! Vandaag hebben we hier trouwens de eerste winterse buien, mis je niks aan :-)
Liefs en een dikke knuffel voor jullie,
X

Suus

Eeindelijk thuis : )! Fijn te horen dat het je zo goed doet : )! Liefs voor jullie drietjes

Theo

Geniet van het weer ben de sfeer daar en laat je maar lekker verwennen en verzorgen zou ik zeggen. Veel plezier!

Jacqueline

Moooi! Ik proef de sfeer :)
De vlinders zijn ook hier, in de figuurlijke vorm dan wel... Tout va bien passer..!
Voor nu veel liefs en kusjes, binnenkort een belletje van ons voor jullie...xx

Erik en Rainier

Klinkt goed!! Fijn te horen dat het zo goed met je/jullie gaat. Geniet er maar lekker van. t weer wordt er hier ook niet beter op. Hebt een goede plek uitgekozen! Heel veel plezier met zn drietjes en tot over heel veel weekjes! X

Charlotte

Aaaaah!!! Je bent er weer!!! Fijn!

Geniet ervan!

Kus.

Janny

Fijn dat het daar allemaal goed gaat.Ook wij zijn ons aan het voorbereiden voor de reis naar Senegal op 7januari.Hebben wel last gehad [Han nog steeds] van gele koorts prik;lamlendig,grieperig gevoel]zelfs koorts.Waarschijnlijk toch beter dan echte gele koorts.Zou wel fijn zijn als rat weg is als wij komen , idee alleen al .

Veel liefs voor jullie, Janny

miriam

he hoi astrid,

zit jij even weer lekker in afrika! Het weer is hier bar en boos. Leuk dat jullie weer samen zijn en het zo fijn en relaxt is. geniet er maar even goed van want straks beleef je weer allerlei wilde avonturen! ;)

groetjes miriam en fijne feestdagen

miriam

he hoi astrid,

Zit jij weer lekker in warm afrika! Het weer is hier bar en boos. Leuk dat julie weer samen zijn en dat je fijn kunt relaxen. Geniet er nog maar even van want straks beleef je weer allerlei wilde avonturen! ;)

groetjes en fijne feestdag van miriam

Sijke

Hoi het blijft leuk je verhalen te lezen van die andere wereld. Veel geluk en warmte daar Groetjes vanuit een druilerig Drenthe

Ellen

Ha Astrid,

Geniet maar lekker van het mooie weer en van elkaar! Zo te lezen komt dat helemaal goed. Maar eh, neem alsjeblieft die rat niet mee naar Guinee. Ik ben nog steeds niet over mijn ontmoeting met dat beest van vorig jaar heen!

Hele fijne feestdagen voor jullie allemaal en tot snel!

Gr. Ellen

hatta

was net te laat voor een ontmoeting met je. Ben blij voor je en hoop dat het goed met jullie gaat!
tot een volgende keer.

miriam

HOi Astrid,

Fijne kerstdagen in Afrika!!! Ben benieuwd hoe je de kerst daar hebt gevierd.

kerst groetjes en een mooi nieuwjaar Miriam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!