AstridinAfrika.reismee.nl

Oost, West ...

Het was dan maar een bliksembezoek van 3 dagen in Nederland, maar toch wel even fijn 'thuis' te zijn, gezellig bij paps en mams en ook nog even bij kunnen kletsen met verzameling vrienden. Heb een beeeeetje bij kunnen komen tussen het uitpakken en inpakken door en toen dinsdag alweer naar Schiphol vertrokken. Best idioot op daar twee keer in een week te zijn, en gek te bedenken dat ik nu half jaar weg blijf. Van ene wereld even naar huis en direct door naar mn andere leventje, tsja gaat soms allemaal even te snel maja.... c'est comme ca!

Op Schiphol begon het feest al... het vliegtuig kwam te laat binnen vanwege 'problemen' boven Frankrijk. Ik zat nog altijd ontspannen te wachten, want had toch 1 ½ u overstaptijd op Casablanca. Hmm maar toen er omgeroepen werd dat oo wij moesten omvliegen en we er ruim een uur langer over zouden oen, werd het toch wel een beetje krap! Juist ja-aansluiting gemist dus wachten op Maroc (gelukkig voor ons slechts 3uurtjes, anderen konden vlgd dag terug komen of zelfs 3 dg later!) Uiteindelijk kwam ik 4.15 aan ipv 0.15... met tijdverschil van 2 uur wast dus eigenlijk al 6.15 en laat nou net nu mn bagage er niet zijn! Pff nog goed uur rondgescharreld op luchthaven... maar nix dus over twee dagen terugkomen op goed geluk.

Maaa.. hetzij aardig afgedraaid en moe kon ik wel zo in de armen van mn mannetje vallen! En vanaf toen ging alles gewoon vanzelf. Taxi stond klaar, kamer geregeld.. ik hoefde alleen maar te volgen ;)

Prima kamer met ventilator (hetgeen alleen werkt als er stroom is, maja die valt regelmatig weg en dan wou ik toch wel heeeel graag naar buiten) en douche (dwz wel slang en alles aan de muur maar het water zat gewoon in de emmer, douche africaine zoals we van hier gewend zijn. Even een iets andere standaard dan ik de afgelopen maanden gewend was....

De eerste dag rondgelopenin een veel te grote korte broek van Issiaga-heel charmant. En dat in Dakar temidden van de mooie elegante Dakarois... ach ja verschil moet er zijn. Gelukkig kon ik de volgende morgen zonder matata mn tassen ophalen (oef!)

Vrijdagnacht mn groep opgepikt op luchthaven en vlgd dag naar Goree gegaan. In heerlijk pittoresk hoteletje 2 nachten geslapen en relaxed de reis begonnen.. ca va aller!

Vanmorgen village de tortues bezocht, met hele coole schildpadden... van die ini mini tot hele grote van 100 kg. Uhm heb nog even een poging gewaagd m op te tillen maar helaas, mn krachten overschat! Zo meteen neem ik een duik in Lac Rose, drijfzoutmeer.... en vanavond is er muziek en dans.... hetgeen ik zo fijn vind van hier zijn.

Tot zover nu...

Deze reis duurt tot 31 okt en dan komt mn lieve vriendinnetje Suzanne :))) Gezellig!!!

Mn telefoonnummer hier is

00221 (landcode) 77618 4081

op www.goedkoopbellen.nl of www.hallobuitenland.nl vind je goedkope inbelcodes (30cpm)

Reacties

Reacties

Suus

Lieverd, veel plezier...:)! Tot gauw, kus...
Ps: ben jou perfecte paklijstjes kwijt, kun je me nog eens sturen.

Charlotte

Ja ja, ze is er weer! Hoe anders dan Oost is het weer om nu in West te zijn? En hoe was het weerzien met Issiaga?

Op hoeveel vliegtuigen zit jij nu? Met missen dus...? Stuk of vier? Vijf? Ik pas drie! Nou ja, tweeeneenhalf eigenlijk!

Succes me je groep en veel plezier maar weer!

Kus.

Sharon

hoi lieve As!! inderdaad een bliksem bezoek zeg! Jammer! Nu moeten we dus een half jaar wachten...
Elze is nog niet eens zo oud ;-)
Knuffel geniet ervan! Sharon

Theo

Heey Astrid,

Zet 'm op daar, enne have fun!! Wel jammer dat we elkaar zo lang niet zien en spreken. Ik heb je foto's gezien en je reisverslag gelezen van de Kilimanjaro en denk er over om dat ook eens te doen. Mooi en gedetailleerd verslag! Samen met Italie (en Toscane en Rome) bezoeken staat dat erg hoog op mijn verlanglijstje. Vooral dankzij jouw verhalen en foto's. Het lijkt me geweldig om dat te zien en mee te maken!! Alleen die Kilimanjaro lijkt me wel wat afzien. Twijfel daar nog wel wat over. Ik bel je binnenkort even! Ga eerst wel even opzoeken wat voor tijdsverschil er is. Wil je uiteraard niet midden in de nacht bellen.

Groetjes uit het inmiddels kouder wordende Grunn, Theo

Janny

Lieve Astrid,
Alweer dinsdag,week geleden brachten we jou naar Schiphol !Time flies !Als de rest van de tijd ook zo snel gaat .........Han heeft gebruiksaanw. van je weet wel met enige moeite [hij bleef de hele nacht printen met z"n nieuwe printer ,al dromend ]gemaild,hopelijk goed !

Fijne tijd in Senegal ,we bellen wel weer
Liefs Janny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!